Visitkortens vikt för företaget

Trots dagens digitala revolution är ett hederligt gammal visitkort fortfarande ett mycket värdefullt föremål för ett företag.

Det kommunicerar inte bara kontaktinformation utan också professionalism, och är ett uppskattat hjälpmedel i många situationer. Hur kortet ser ut, vad det står på det och i vilka sammanhang det delas ut spelar också stor roll för dess funktion.

Genom att beställa ett antal visitkort åt dig själv och dina medarbetare ger du ditt företag ett litet verktyg som kommer väl till pass vid många tillfällen. Läs vidare om hur detta kan gå till och vad du bör tänka på när kortet ska designas.

Därför behövs visitkort fortfarande

Med teknologins framsteg finns det idag en hel del som kan väljas bort för ett företag, till exempel en telefonväxel eller till och med ett stort kontor. Ett visitkort är däremot ett proffsigt och elegant sätt att ge en kund eller medarbetare information om dig själv och ditt företag. Istället för att stå och knappa in nummer på mobilen eller försöka hitta penna och papper kan du på en sekund ge den som står framför dig allt denne behöver för att kunna kontakta dig. Ett tillfälligt möte, en mässa eller till och med under semestern; genom att alltid ha med dig några visitkort är du alltid redo.

Enkel design för bästa resultat

Om du planerar att beställa visitkort för ditt företag bör du alltid satsa på en snygg och enkel design som är smidig att läsa. En logo som är lätt att känna igen, tydligt skrivna bokstäver och siffror samt värdefull information är alla beståndsdelar som gör visitkortet praktiskt och användarvänligt. Beroende på vilken typ av verksamhet du driver kan du också lägga till extra detaljer som kan underlätta eller ge en unik stil på kortet. Öppettider för dig som har butik, rabatter till kunder som har kortet eller en printad linjal för dig som driver byggfirma är bara några exempel. Du kan även ta inspiration från historisk design, visitkort från 1800-talet, med personens bild och adress.